Rozšiřující kvalifikační studium Učitelství pro 1. stupeň ZŠ
Studium je určeno k rozšíření magisterské učitelské kvalifikace o učitelství pro 1. stupeň ZŠ v akreditovaném programu CŽV uskutečňovaném vysokou školou.
Podmínky přijetí a další studijní informace poskytuje Centrum celoživotního vzdělávání PedF UK zde.
Garantkou programu je doc. Jana Stará.
Od AR 2020/2021 je toto studium dvouleté a je zakončeno závěrečnou zkouškou. Od AR 2025/2026 jsou přijímáni uchazeči do nově akreditovaného studia.
Studijní plán je ZDE
Informace o profesním portfoliu jako závěrečné práci studentů rozšiřujícího kvalifikačního studia Učitelství pro 1. stupeň ZŠ platné pro studenty a studentky, kteří nastoupili ke studiu v AR 2025/2026, nebo později jsou ZDE
Závěrečné zkoušky pro absolventy CŽV dvouletého studia Učitelství pro 1. stupeň ZŠ v AR 2025/2026
Závěrečná zkouška (ZZk) se skládá ze tří částí:
- Prezentace a obhajoba závěrečné práce, kterou se rozumí závěrečné pedagogické portfolio pro CŽV Učitelství pro 1. stupeň ZŠ.
-
- Pro vypracování je studentovi je přidělen konzultant, formulář posudku.
- Informace o portfoliu – seznam okruhů ZZk z pedagogiky s portfoliovými úkoly a klíčovými slovy a portfolio jako závěrečná práce a podklad k ZZk z pedagogiky.
- Okruhy a průběh ZZk z pedagogiky.
-
- Okruhy pro závěrečnou zkoušku z didaktiky českého jazyka a literatury (zde a zde).
- Okruhy pro závěrečnou zkoušku z didaktiky matematiky (zde).
Závěrečné zkoušky pro absolventy CŽV tříletého studia Učitelství pro 1. stupeň ZŠ
Studenti tříletého studia zakončují studium závěrečnými zkouškami (ZZk) ve třech dnech po sobě následujících týdnů:
- obhajobou závěrečné práce – posudky zpracovává vedoucí konzultant a oponent, student je obdrží týden před obhajobou (formulář posudku)
- závěrečná zkouška z didaktiky českého jazyka a literatury (okruhy zde a zde).
- závěrečná zkouška z pedagogiky a závěrečná zkouška z matematiky a didaktiky matematiky (okruhy pro závěrečnou zkoušku z didaktiky matematiky)
Průběh závěrečné zkoušky z pedagogiky:
-
- na rozdíl od absolventů dvouletého studia k ní není třeba pedagogicko-psychologické portfolio,
- okruhy ke zkoušce jsou shodné jako pro dvouleté studium,
- student/ka si tahá 2 okruhy:
-
- jeden okruh student/ka pojedná přehledově s výkladem, orientovat se může podle klíčových slov u zadaných okruhů. Při přípravě na zkoušku klíčová slova nejsou k dispozici.
- druhý okruh je examinátorem konkretizován problémovou otázkou nebo didaktickou situací. Student/ka předkládá seznam prostudované literatury, který může být examinátorem využit při rozpravě u zkoušky.
-