Rozšiřující kvalifikační studium Učitelství pro 1. stupeň ZŠ

Studium je určeno k rozšíření magisterské učitelské kvalifikace o učitelství pro 1. stupeň ZŠ v akreditovaném programu CŽV uskutečňovaném vysokou školou.

Podmínky přijetí a další studijní informace poskytuje Centrum celoživotního vzdělávání PedF UK zde.

Garantkou programu je doc. Jana Stará.

Od AR 2020/2021 je toto studium dvouleté a je zakončeno závěrečnou zkouškou. Od AR 2025/2026 jsou přijímáni uchazeči do nově akreditovaného studia.

Studijní plán je ZDE

Informace o profesním portfoliu jako závěrečné práci studentů rozšiřujícího kvalifikačního studia Učitelství pro 1. stupeň ZŠ platné pro studenty a studentky, kteří nastoupili ke studiu v AR 2025/2026, nebo později jsou ZDE

Závěrečné zkoušky pro absolventy CŽV dvouletého studia Učitelství pro 1. stupeň ZŠ v AR 2025/2026

Závěrečná zkouška (ZZk) se skládá ze tří částí:

  1. Prezentace a obhajoba závěrečné práce, kterou se rozumí závěrečné pedagogické portfolio pro CŽV Učitelství pro 1. stupeň ZŠ.
  2. Okruhy pro závěrečnou zkoušku z didaktiky českého jazyka a literatury (zde a zde).
  3. Okruhy pro závěrečnou zkoušku z didaktiky matematiky (zde).

    Závěrečné zkoušky pro absolventy CŽV tříletého studia Učitelství pro 1. stupeň ZŠ

    Studenti tříletého studia zakončují studium závěrečnými zkouškami (ZZk) ve třech dnech po sobě následujících týdnů:

    1. obhajobou závěrečné práce – posudky zpracovává vedoucí konzultant a oponent, student je obdrží týden před obhajobou (formulář posudku)
    2. závěrečná zkouška z didaktiky českého jazyka a literatury (okruhy zde a zde).
    3. závěrečná zkouška z pedagogiky a závěrečná zkouška z matematiky a didaktiky matematiky (okruhy pro závěrečnou zkoušku z didaktiky matematiky)

    Průběh závěrečné zkoušky z pedagogiky:

      • na rozdíl od absolventů dvouletého studia k ní není třeba pedagogicko-psychologické portfolio,
      • okruhy ke zkoušce jsou shodné jako pro dvouleté studium,
      • student/ka si tahá 2 okruhy:
          • jeden okruh student/ka pojedná přehledově s výkladem, orientovat se může podle klíčových slov u zadaných okruhů. Při přípravě na zkoušku klíčová slova nejsou k dispozici.
          • druhý okruh je examinátorem konkretizován problémovou otázkou nebo didaktickou situací. Student/ka předkládá seznam prostudované literatury, který může být examinátorem využit při rozpravě u zkoušky.