LIDÉ NA KATEDŘE
Prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc.Základní údaje
Pozice:
- Profesorka
- Zástupkyně vedoucí katedry
- Členka oborové rady dr. studijního programu Pedagogika
- Členka vědecké rady Pedagogické fakulty UK
- Vedení doktorandů
Odborná specializace
Didaktika rozvoje počáteční čtenářské gramotnosti, didaktika rozvoje čtenářské pregramotnosti, obecná didaktika, komparativní pedagogika
Účast na projektech
MŠMT ČR Rozvoj čtenářských kompetencí v prostředí inkluzivní školy ( 1.12.2009-31.5.2012) CZ.1.07/1.1.00/08.0061, hlavní řešitelka
OP VVV SC1 Podpora pregramotnosti v předškolním vzdělávání (1.1.2017-31.12.2019) CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000663, hlavní řešitelka
OP VVV Důvody nenastoupení absolventů pedagogických fakult do učitelské profese CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_076/0016404, spoluřešitelka
OP VVV Pregraduální vzdělávání CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006965, spoluřešitelka
SYPO Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (Národní pedagogická institut) 2020, členka týmu garantů
Zahraniční projekty
MŠMT ČR Rozvoj čtenářských kompetencí v prostředí inkluzivní školy ( 1.12.2009-31.5.2012) CZ.1.07/1.1.00/08.0061, hlavní řešitelka
OP VVV SC1 Podpora pregramotnosti v předškolním vzdělávání (1.1.2017-31.12.2019) CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000663, hlavní řešitelka
OP VVV Důvody nenastoupení absolventů pedagogických fakult do učitelské profese CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_076/0016404, spoluřešitelka
OP VVV Pregraduální vzdělávání CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006965, spoluřešitelka
SYPO Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (Národní pedagogická institut) 2020, členka týmu garantů
Vybrané publikace
Publikace
WILDOVÁ, Radka (50 %) a Anna KUCHARSKÁ. Inovace rozvoje písařské gramotnosti – Výuka písma Comenia script. Didaktické studie, 2014, 6(1). ISSN 1804-1221. V tisku.
VYKOUKALOVÁ, Věra a Radka WILDOVÁ (50 %). Čtenářská gramotnost žáků 1. stupně a možnosti jejího rozvoje. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. 200 s. ISBN 978-80-7290-642-0.
WILDOVÁ, Radka. Čtenářská gramotnost v evropském kontextu. Pedagogika, 2012, LVII(1-2), s. 45-52. ISSN 0031-3815.
WILDOVÁ, Radka. Rozvoj pregramotnosti a počáteční čtenářské gramotnosti v kurikulu evropských zemí. Pedagogika, 2012, LVII(1-2), s. 10-21. ISSN 0031-3815.
WILDOVÁ, Radka. Irsko. In SPILKOVÁ, V., TOMKOVÁ A. Kvalita učitele a profesní standard : Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2010, s. 96-107. ISBN 978-80-7290-496-9.
WILDOVÁ, Radka. Počáteční čtenářská gramotnost. In SPILKOVÁ, V. Proměny primárního vzdělávání v ČR: k transformaci obsahu primárního vzdělání. Praha: Portál, 2005, s. 161-173. ISBN 80-717-8942-9.
WILDOVÁ, Radka. Rozvíjení počáteční čtenářské gramotnosti. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005, 311 s. ISBN 80-729-0228-8.
WILDOVÁ, Radka. Současné trendy rozvoje prvopočátečního čtení a psaní v české primární škole. In WILDOVÁ, R. (eds.) Aktuální problémy didaktiky prvopočátečního čtení a psaní. Praha: Univerzita Karlova, 2002, s. 7-17. ISBN 80-729-0103-6.
KŘIVÁNEK, Zdeněk a Radka WILDOVÁ (80%). Didaktika prvopočátečního čtení a psaní. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 1998, 142 s. ISBN 80 86039-55-2.
WILDOVÁ, Radka. Obsah a struktura primárního vzdělávání ve vybraných zemích. In SPILKOVÁ, V. Čemu učit ve škole?: k transformaci obsahu primárního vzdělání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 1996, s. 40-85. ISBN 80-860-3912-9.
KOŽELUHOVÁ, Eva a WILDOVÁ, Radka. Čtenářské strategie v předškolním vzdělávání. 2021. 1. vyd. Univerzita Karlova. ISBN 978-80-7603-287-3. (podíl 50 %)
WILDOVÁ, Radka a RONKOVÁ, Jolana. Development project in the Czech Republic to improve the quality of pre-school education. In EDULEARN Proceedings of 11th International conference on education and new learning technologies. Palma, Spain. 2019. ISSN 2340-1117.
LARSARI, Vahid Norouzi, KEYSAN, Flora a WILDOVÁ, Radka. An Investigation of the Effect of Flipped-Jigsaw Learning Classroom on Primary Students’ Autonomy and Engagement in E-Learning Context and Their Perceptions of the Flipped-Jigsaw Learning Classroom. Lecture Notes in Networks and Systems. Springer Nature 2022. vol. 455, pp. 372-382. ISSN 2367-3370. ISBN 978-303102446-7. DOI 10.1007/978-3-031-02447-4_39
STARÁ, Jana a WILDOVÁ, Radka. Hledání rovnováhy v preprimárním a primárním vzdělávání. Pedagogika. PdF UK 2020. vol. 70, no. 4, pp. 403-406. ISSN 0031-3815. DOI: 10.14712/23362189.2020.1890
STARÁ, Jana, WILDOVÁ, Radka a POPELKOVÁ, Šárka. The Teaching Profession from the Perspective of Novice Primary School Teachers – Responsibility and Joy. Pedagogika. PdF UK 2020. vol. 70, no. 4, pp. 614-639. ISSN 0031-3815. DOI: https://doi.org/10.14712/23362189.2020.1687